A vendég visszajelzések fontossága a szállodákban
A szállodaiparban a vendégek elégedettsége és a folyamatos fejlődés elengedhetetlen a versenyelőny megszerzéséhez. Érdemes időt fektetni abba, hogy tökéletesítsük a vendégek véleményének gyűjtési lehetőségeit, és a visszajelzések alapján a folyamatos innovatív fejlesztéseket vezessünk be a szállodában. Érdemes odafigyelni a vendégek kritikáira is, hiszen ezek mutatják meg nekünk, milyen szolgáltatást hiányoltak. Amit az egyik vendég kifogásol, lehet, hogy apróságnak tűnik, pedig tökéletesen visszaadja, milyen újításra lehet szükség ahhoz, hogy a folyamatos újításokkal megtartsuk a versenyelőnyünket. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan lehet hatékonyan felhasználni a visszajelzéseket az innováció érdekében, és miért fontos ez a szállodák hosszú távú sikeréhez.
A vendégek visszajelzései elsődleges forrásai annak, hogy a szálloda megtudja, mennyire elégedettek a vendégek a szolgáltatásokkal, a szobák minőségével, a személyzettel és a szálloda által nyújtott élménnyel. Ha megfigyeljük a visszajelzéseket, következtetni tudunk, mi az a szolgáltatás, ami hiányzik vagy nem megfelelően működik. Például ha többen panaszkodnak a reggelinél felszolgált kávé minőségére, érdemes lehet beszerezni egy új gépet, ha a vendégeink többsége kisgyerekes és hiányolják a nekik szánt programokat és szolgáltatásokat, megfontolandó egy játszótér és gyerekmedence kialakítása. Az is sokatmondó, ha van egy már bevezetett plusz szolgáltatásunk, amivel a szálloda megítélését szeretnénk javítani, viszont semelyik vendég nem emeli ki pozitívumként, akkor át kell gondolni, megéri e a többlet kiadást vagy érdemesebb másra fordítani az összeget.
Amellett, hogy a szálloda rengeteget tanulhat a visszajelzésekből, a vendégek számára is nagyon pozitív élmény, ha azt érezhetik, a hotel vezetősége kíváncsi a véleményükre. A vendég visszajelzések lehetőséget teremtenek a szállodák számára, hogy közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki vendégeikkel. Legjobb, ha ezt a visszajelzési lehetőséget a vendég mindig elérheti a portára kihelyezve, valamint a nyaralás végeztével kijelentkezéskor a portás személyes kérésére töltheti ki az űrlapot. Az ilyen személyes benyomások által a szálloda emberközelibbé válhat, és egyedi megoldásokat kínálhat a vendégek problémáira. Kiemelten fontos ez a visszatérő vendégekkel kapcsolatban, hiszen ha az érvől-évre visszatérő vendégek azt érzik, hogy a korábbi panaszaikra odafigyelve fejlődött a szálloda, még jobb lesz a megítélése a hotelről. A szálloda iránti hűség nagyban növelhető olyan fejlődésekkel is, mint a törölközők és ágyneműk cseréje minőségi termékekre, vagy baba és gyerek kiegészítők beszerzése a családosok kényelmének növelére.