Optimalizált szezonális ajánlatok a szállodákban
Ahhoz, hogy egy szálloda hosszútávon fenn tudja magát tartani, elengedhetetlen, hogy ne csak szezonban legyen nyereséges, hanem szezonon kívül is látogassák a szállóvendégek. A bevétel maximalizálása érdekében kulcsfontosságú, hogy a szállodák jól időzített, célzott és vonzó szezonális promóciókat és ajánlatokat alakítsanak ki. A különböző szezonokban eltérőek a vendégigények és a foglalási szokások, így fontos, hogy az ajánlatok mindig az időszaknak megfelelően aktuálisak legyenek. A sikeres szállodák titka, hogy maximalizálja a szezon alatti csúcsidőszakban a bevételeket, és mindemellett a szezonon kívüli időszakot sem tekintik alapvetően veszteségesnek, hanem kitalálnak új, illeszkedő, hívogató ajánlatokat.
De hogyan alakítsuk ki ezeket a szezonális ajánlatokat?
A szezonális promóciók sikerének egyik kulcsa, hogy a szálloda felméri a célcsoport vendégek igényeit az adott időszakban. Például ha a célcsoportunk a kisgyerekes családok, akkor mást kell ajánlani nekik nyáron illetve a hidegebb hónapokban. A nyári szezonban kedvezhetünk nekik például a medence mellett felállított ugrálóvárral, és kiemelhetjük számukra a közös nyaralás előnyeit. Hidegebb szezonban viszont az ajánlatunk jobb, ha arra helyezi a hangsúlyt, ha a szálloda beltéri, fűtött medencével is rendelkezik, vagy ajánlhatunk a csomaghoz belépőt a helyi fedett strandra is. Így a főszezoni áraktól olcsóbban és kevesebb tömeg mellett akár télen is együtt fürödhet a család. A téli időszakban ajánlhatjuk azt is, hogy töltődjenek fel a szülők kettesben a szálloda wellness részlegében. Emeljük ki a jól kiérdemelt kényelmet, amit a szálloda fürdője, wellness részlege nyújt, a tökéletes luxussal, ahova saját köntöst vagy strandtörölközőt sem szükséges magukkal hozniuk.
A siker másik kulcsa az árazás. Ahogy már említettem, vonzó ajánlat a szállóvendégeknek, ha szezonon kívül sokkal kedvezőbb árakon kaphatják meg a szálloda szolgáltatásait. Érdemes ezzel élnie a szállodának, hiszen ha rugalmasan kezelik az árazást, és offszezonban alacsonyabb árak mellett kínálják ugyanazt a kényelmet, optimalizálhatják a szezonon kívüli kihasználtságot is. Ha egy adott időszakban várhatóan alacsony a foglaltság, a szálloda kedvezményes árakat kínálhat korai foglalásokhoz, vagy last-minute ajánlatokkal vonzhatja a vendégeket. Érdemes külön csomagokat kialakítani a szezonon kívüli, mégis keresett időpontokra, mint például a hosszúhétvégék, vagy az olyan ünnepnapok mint a húsvét vagy a szilveszter. Nagyobb ünnepek alkalmával hatalmas a verseny a szállodák között a vendégekért. Ilyenkor érdemes plusz programelemekkel, fellépőkkel, egyedi vacsorákkal és élményelemekkel növelni a foglalási kedvet.