Szállodai illatok hatása a vendégélményre
Ahhoz, hogy tökéletes vendégélményt tudjon nyújtani egy szálloda, minden apró részletre oda kell figyelnie. Nem elég, ha csak arra gondolunk, hogy a szoba kényelmes legyen, hanem minden szolgáltatásnak - kezdve a portaszolgálattal, az étkeztetésen át, a wellnessrészlegig -, minden dizájn elemnek, minden kényelmi szempontnak minőséginek kell lennie. Van azonban egy része az emberi érzékelésnek, mely méltatlanul figyelmen kívül van hagyva: ez a szaglás. Az illatok tudat alatt képesek befolyásolni a vendégek érzelmeit és élményeit, így nem meglepő, hogy érdemes kiemelt szerepet szánni a szállodai illatoknak.
Amikor a vendég belép a szálloda ajtaján, az első, amit észrevesz – még a dizájn vagy a fogadó személyzet előtt –, az a szálloda illata. Az első benyomást nagyban meghatározza ez az élmény. A tiszta, kellemes illat azonnal pozitív, otthonos érzetet kelt, míg a kellemetlen, rossz szag már a legelején elrontja a vendégélményt. Nem szabad azonban illatosítók tömkelegével sem túlzsúfolni a szálloda tereit, a tömény, folytogató illatkavalkád ugyanolyan kellemetlen érzetet kelt.
A szállodai illat minden helyiségben mérvadó. A szoba kényelmét is nagyban meghatározza, hogy a vendéget friss, tiszta illat fogadja, vagy áporodott szagok. Egy frissen kitakarított szoba üde illatán azonnal érezni, hogy gondos kezek takarítottak érkezésünk előtt. Gondoljunk csak arra, milyen érzés belépni egy olyan szobába, ahol a friss ágyneműnek és puha textíliáknak kellemes, megnyugtató illata van. A tudatosan választott illataromák, mint például a levendula mélyebb és pihentetőbb alvást biztosítanak.
Ugyanilyen fontos része a szállodának a wellness részlege, ahol szintén kiemelt fontosságú a tökéletes higiénia biztosítása. Ha a folyosói mosdóból kellemetlen szagok rontják el a pihentető élményt, az embernek az egész addig alkotott pozitív véleménye felülíródik. Ezzel ellentétben garantált, hogy a visszajelzésében minden vendég elégedetten írja meg, ha a szálloda frissen mosott, illatos strandtörölközőket és köntösöket szolgáltat minden vendégnek a legjobb wellness élmény érdekében. Plusz szolgáltatásként biztosított masszázsok és kezelések esetén még nagyobb figyelmet kell szentelni a kellemes, nem tolakodó, relaxáló illatok kiválasztásának.
A szálloda étterme az ínycsiklandó illatok tárháza. Ha egy vendég belépve kora reggel megtapasztalja a frissen sült péksütemények, a forró kávé és a reggeli bacon, virsli és még ezernyi másik választható reggeli finomság illatát, azonnal összefut a nyál a szájában. Kimutatott tény, hogy az illatok kiemelt szerepet játszanak az ízérzékelésben, így meghatározzák az ételről alkotott véleményt. A finom falatok illatkavalkádja magáért beszél, azonban fontos kiemelten figyelni arra, nehogy valami kellemetlen szag terjengjen a felszolgált ételek körül. A konyhában és az étkezőben kiemelt fontosságú a megfelelő higiénia biztosítása. Ezen felül fontos, hogy a konyhán semmi olyan kisebb baleset, például megégett étel ne legyen, melynek kellemetlen szaga kiszivárog a vendégekhez.
A szállodai illatok sokkal többet jelentenek puszta kellemes szagoknál – mély hatást gyakorolnak a vendégek érzékelésére és elégedettségére. Érdemes tehát a szálloda vezetőségének komolyan venni az illatok szerepét, hiszen ezek az apró részletek erősítik a vendégek lojalitását és az általános vendégélményt.